آریا ژن، وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی vlab در تهران

آریا ژن، وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی vlab

لام vlab

زمان مطالعه 1 دقیقه

آریا ژن، وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی vlab
آریا ژن، وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی vlab

لامل آزمایشگاهی یکی دیگر از شیشه آلات آزمایشگاهی می باشد که با داشتن ضخامت کمتر نسبت به لام بعنوان ظرف شیشه ای بر روی نمونه مورد آزمایش قرار می گیرد. لامل صفحه ایی شیشه ای نازک و کوچک معمولا به شکل چهارگوش یا گرد می باشد. لامل ها مربعی شکل و معمولا به ابعاد 18*18 – 20*20 – 22*22 – 24*24 و 24*50 میلیمتر و لامل های گرد معمولا با قطر 18 میلیمتر در بازار تجهیزات ازمایشگاهی وجود دارند.

کاربرد و مزایای استفاده از لام و لامل

نمونه مورد آزمایش جهت مشاهده در میکروسکوپ را روی لام قرار داده، سپس از لامل برای ثابت نگه داشتن نمونه روی لام استفاده می کنند. همچنین می توانیم چندین نمونه مورد آزمایش را روی یک لام قرار دهیم تا در زمان و وسایل مصرفی مورد نیاز صرفه جویی شود.از مزایای دیگر استفاده از لامل حبس و ایزوله نمودن نمونه، جلوگیری از تماس های تصادفی، ممانعت از تماس لنز میکروسکوپ با نمونه، تاخیر در اکسیداسیون و دی هیدراته شدن نمونه، جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی نمونه و همچنین تثبیت نمونه های محلول در مایع حلال با فشردن آنها می باشد.

کدهای لام آزمایشگاهی

لام های آزمایشگاهی بسته به نوع کاربرد و مصرف، در انواع کدهای مشخصی تولید و در بازار عرضه می شوند.

✅کد ۷۱۰۲: ساده ترین نوع لام، که از جنس شیشه ای (تیغه صاف) برخوردار است و در مصارفی چون رنگ آمیزی باکتری بکار برده می شود.
✅کد ۷۱۰۱: یکی از انواع لام آزمایشگاهی است که لبه آن، به منظور کاهش صدمات وارده به مصرف کنندگان، صیقل داده شده است.
✅کد ۷۱۰۳ و ۷۱۰۴: شامل لام یک حفره ای و دو حفره ای می شود که برای آزمایش و بررسی نمونه های مایع، نمونه های با ضخامت زیاد و کشت بافت، مورد استفاده قرار می گیرند.
✅ همچنین از کدهای ۷۱۰۵ (لام های یک وجه با یک سر مات)، ۷۱۰۷ (لام های دو وجه با یک سر مات) و ۷۱۰۹ (لام های یک سر رنگی) در مصارف مختلفی و برای کاربردهای گوناگونی استفاده می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.